برج‌های معروف تهران

the insight rankers  / Others /  برج‌های معروف تهران

برج‌های معروف تهران

0 Comments

دو برج مطرح تهران را همه می‌شناسند؛ برج میلاد و برج آزادی. دو سازه باشکوه که افراد زیادی به هنگام گردش در تهران، آن‌ها را جزو الویت های خود در بازدید قرار می‌دهند.

برج میلاد

ششمین برج مخابراتی مرتفع در جهان برج میلاد است. این برج با ارتفاع 435 متر سومین برج بلند خاورمیانه به شمار می‌آید. برج میلاد دارای سه بخش مختلف اداری، تجاری و گردشگری است که در حال حاضر به‌عنوان مجموعه تفریحی و محبوب تهران شناخته می‌شود.

اجرای طرح عملیاتی ساخت برج میلاد بر عهده شرکت یادمان سازه و تحت نظر دکتر رضا حافظی، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه شهید بهشتی بوده است؛ به همین خاطر در ابتدا به آن «برج یادمان» نیز گفته می‌شده. برج میلاد در منطقه 2 شهرداری تهران در شمال غرب پایتخت، در منطقه‌ی کوی نصر واقع شده است.

برج میلاد 1693 پله دارد. شاید جالب باشد بدانید، در بلیط هواپیما مشهد اخیر و در مناسبت‌های مختلف، مسابقات و رقابت‌های جالبی در مسیر پله‌های برج میلاد اجرا شده است.

از بخش‌های مهم و دیدنی برج میلاد می‌توان به سکوی دید بسته، موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران، موزه سکه، موزه مشاهیر، سکوی دید باز و گنبد آسمان اشاره کرد.

این برج زیبا و باشکوه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌رود که به همراه خانواده و یا دوستان می‌توانید از آن دیدن کنید.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *